27 juli 2009

Ryktet går!

Nu är huset sålt! Skönt! Huset har varit ute på hemnet och synts i tidningar.

Vad händer? Ryktet går runt om i byn, men rör sig även i stan, i angränsande byar till vår. Japp, som en jävla löpeld.

Inte för att jag bryr mig. Det är ingen hemlighet att vi separerar eller säljer huset eller vad vi fick för huset.




Det finns visst de som gillar att skvallra lika mycket som jag. Det kan vara rätt underhållande, bara man berättar för de rätta personerna, annars kan det vara lite meningslöst.

I alla fall så berättade en kär vän mig till mig om en incident bland ett gäng mammor, varav en av de hade sett vårt hus ute till försäljning och ville vara den intressanta personen för dagen. Det första hon börjar prata om med dessa mammor var om vårt hus och en del "funderingar" om varför vi ska sälja. Det tråkiga var att ingen av dessa mammor hade ingen aning om vilka hon pratade om (förutom min kära vän, men hon låtsades inte heller veta vem hon pratade om). Hon blev alltså inte dagens "happening". Hon försökte med både det ena och det andra för att få dessa mammor att förstå vilka vi var. -:Joooo, men ni vet... den där snygga pappan och den där piffiga mamman. Jo jo man tackar!!

Till slut anande en av de andra mammorna vilka vi var och avslöjade min kära vän som då talade om för mamman-som-ville-vara-dagens-intressantaste att hon kände mig. Den mamman hade då skämts en aning.

Men va fan, det var väl inget att skämmas för. Snygga pappan och piffiga mamman, var ju rätt kul och att komma med lite "hot news" är ju rätt populärt.

I dag träffade jag henne på en stor affär inne in the city. Tror ni hon var sen med frågor. Hon liksom pepprade mig, men tre frågor: Har ni sålt huset nu? Ska ni går skilda vägar? Vad fick ni för huset? Den bruttan verkar inte ha någon återhållsamhet :-)

9 kommentarer:

  1. Skitsnackare finns det gott om.
    Det är tur att det finns riktiga vänner!

    SvaraRadera
  2. Japp, fast du är ju den kära vännen (så att alla förstår det och INTE skvaller mamman)

    SvaraRadera
  3. det där lät väääääldigt rörigt , tycker jag!!

    SvaraRadera
  4. Hahaha, så det kan gå ;)

    SvaraRadera
  5. Shit... det där är inget vidare att höra rykten på omvägar.

    Det här är första gången jag är inne hos dig! Kommer tillbaka!

    SvaraRadera
  6. Jag fick höra "vad tråkigt att ni ska gå skilda vägar"... Fast grejen är den att det ska vi inte. Har inte ens tänkt tanken..
    Ha det så bra, du piffiga kvinna!

    SvaraRadera
  7. Barba: Ja jag veeet. Det blev lite rörigt :-)

    Anna Drott: Kul att du tittade in. Välkommen tillbaka :-)

    Wicke: Spännande att få hör att man ska gå skilda vägar, när man inte ska det. Hm, hur gick det till?

    SvaraRadera