16 augusti 2009

Fest med 17 brudar inkl mig!


I går hade jag en födelsedagsfest. Enda stora festen jag brukar ha är en födelsedagsfest. Då brukar jag dra ihop alla mina vänner.

Sen ska jag väl inte hymla med att jag älskar presenter ;-).

Jag är sjukt nöjd med festen, förutom att när man är värdinna så hinner man knappt prata med någon. Men det var en SHOT till fördrink = en klunk, ingen mingel drink. Måttot på mina fester är alltid ENDAST alkoholhaltiga drycker.
En vän sa till mig, men hjälp, tänk om jag blir trött av mitt rövin.
Hon menade att hon behöver kaffe. Nope, det blir en shot i så fall. Det brukar ju pigga upp ;-).
Sen var det väl en och annan som fick kaffe t ex de som körde, gravida eller småbarnsföräldrar som inte skulle hänga med.

Sen var det plockmat som jag bjöd på och tack vare en av mina vänner som erbjöd sig att hjälp till så blev maten mycket uppskattad. Det var rent ut sagt SKIT gott.
Efterrätt var den där mingeldrinken som man brukar få när man kommer. En bål med VODKA, Citrus dricka, socker dricka, Essens lime och Limebitar. Mums, vilken smaskig efterrätt.

En musiktävling hade jag och vinnarna fick en varsin lakritsshot, men tröstpris gick även ut till förlorarna = en varsin lakritsshot.

Innan vi åkte ner till stan fick alla berätta hur de kände mig och deras första intryck av mig. Riktigt kul att höra. Det vanligaste orden tror jag var rolig och kaxig. Men det var riktigt kul att höra vad alla minns av mig, för MITT minne är som skit.

Väl nere på Flustret var det riktigt kul. Det var dans så det stod härliga till, schysst skara av människor och lagom mycket.


PRESENTERNA: De var så bra!! Jag älskar presenter. Alla presenter var bra. Jag blir glad för det lilla, bara det liksom finns en tanke bakom eller att den är rolig. Här kommer exempel: En vän kom med en bruk med ingredienser till havreflarn i en vanlig burk som hon hade piffat till lite och med recept. Så rolig grej! Den var speciell OCH rolig. Den hade räckt, MEN vet ni? Jag fick även en hårklippning också, mer än vad jag förväntade mig.

En annan galen kompis kom med en liten blombukett. Roligt!! Det var hudkex MED rötter och allt (jord). Hennes syster hade ritat en teckning. Sååå roligt! MEN vet ni? Jag fick även en 1,5liter stor champangeflaska, en snus dosa med den NYA smaken viol och lakrits. Sist men inte minst, så fick jag en hårinpackning för jag har så risigt hår, som hon sa när jag fick den. Det var fler som hörde när hon sa det och alla skrattade. Hon är rolig. Men det jag vill komma till att när det kom från dessa personer så hade jag varit lika glad för bara blomman och teckningen. Sjuuuka människor, hahahaha.

TACK alla mina vänner!

6 kommentarer:

  1. Jaha, det hade räckt med blommorna och teckningen? Ge tillbaka skumpan och inpackningen då!

    SvaraRadera
  2. Flygis: Skumpan får du dricka på min 40-års dag. Det är inte så länge kvar. Have patience!
    Inpackningen, vill du ha tillbaka den för att du har så risigt hår ;-)

    SvaraRadera
  3. Alltså. Egentligen behöver jag den, jag har inte klippt mig på minst ett halvår. Men det beror på att det finns ingen som klipper lika bra som jag gör. Möjligtvis Barba. Ska fråga henne om hon vill klippa mig snart. Men då måste hon lova att ta högst 1/2 mm, jag vill inte ha lika kort hår som dig för då blir du snyggare än mig, garanterat.

    SvaraRadera
  4. jag kan hosta av topparna , Flygis!
    Eller , d kanske inte är så bra i svin influensa tider......
    Men Gemini: Tack än en gång!

    SvaraRadera
  5. Flygis: Jaa jag vet! Exakt så tänker jag med. Det värsta är att när jag var hos Barba sist så glömde jag att säga att jag vill ha längre hår än Flygis och skulle självfallet ha sagt 1/2 mm MAX, men hon tog nog det som behövdes. Nästa gång ska jag säga: Klipp mig så att jag blir snyggare än Flygis.

    Barba: Ok! Om du klipper Flygis 1/2 mm, så får du klippa mig 1/2 1/2 mm. Tack själv!!

    SvaraRadera
  6. BLOGGA BLOGGA BLOGGA BLOGGA!

    SvaraRadera