02 mars 2009

Shopping med lillen!

Först på morgonen var det värsta fighten om att han inte vill åka (antagligen för han ville vara hemma och spela tv-spel.... de där jävla tv-spelen).

Till slut skulle han hänga med (lockade med att han fick ta med sig sina pengar och handla något om han ville...jo just det ja... inte så smart, återkommer om det).

Vi kommer fram och han börjar med att tjata om att vi ska gå och fika. Nej, säger jag och talar om för honom att vi ska först shoppa kläder till honom och storebror. Under de ca 15 minuterna vi är inne i klädesaffären så har han nog gnällt minst 7 ggr om att han vill gå till leksaksaffären. Där fick jag för lockelsen... suck!

River med mig, en varsin jacka, byxor, munkjacka och en tröja till storebror.

Det här blev det: Jackan som vi köpt är svart, munkjackan till lillen och en likadan fast blå till storebror, byxorna fanns inte med på bild. Tröjan till storebror.



Lillen blev klippt på droppin - hockeyfrilla. Under tiden jag har "barnvakt" rusar jag runt och letar handskar till storebror. Perfekt med barnvakt - skulle bara ha sagt att han ska ha en speciell frisyr och slingor i olika färger, typ något sånt här:

för då hade jag hunnit kolla på kläder åt mig själv också.

Dagen efter på hans innebandy träning så är det en kompis som säger: Har du hockeyfrilla (denna unge har stora syskon, därav kollen, trots 6 år)? Min son blev glad för han gillar ju hockey, helt ovetande om den verkliga innebörden.

Vi hade i alla fall en mysig dag tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar