01 april 2009

En dag i skolan!

På fredag ska jag vara med min yngsta son på skolan. När jag kom och hämtade honom igår, tisdag, så kom en fritidsledare fram till mig och frågade om jag verkligen ville vara med i skolan på fredag? Barnen ska på utflykt till skogen!!

Jag tror jag skrattar ihjäl mig. Hur ser de på mig egentligen? Fast de har ju lite rätt. Jag är ingen utflykt-till-skogen person.
Men de måste ju basera detta på mitt yttre, antar jag. Jag är alltid sminkad, har oftast högklackade stövlar och inte direkt stora örhängen, men synliga.

Nu har jag inte tid, men om jag hade skulle jag låna till mig fjällräven kläder, såna där gröna gummistövlar och ta min pappas gröna gamla ryggsäck, med utfällbar stol och en kåsa. En riktig skogsmulle!
eller

2 kommentarer:

  1. Måste vara ett släktdrag,jag bara vägrar ge mig ut iskogen å det vet nina barn.Dom har blivit rätt välartade ändå.Kul att läsa din blogg.Syns på lördag.kram faster

    SvaraRadera
  2. Faster Eva:Vad kul att du hittade hit! Ja, släktdrag, det kan jag tänka mig :-). Ja det ska verkligen bli kul och jätte kul att du också kommer. Inte för att jag är förvånad, men jag visste bara inte. Vi ses! Kraaaaam!

    SvaraRadera