10 april 2009

Påskmiddag nr 1

Nu har vi hela familjen softat i fotöljerna och kollat på Talang 2009.

Vi kom precis hem till kl. 20. Innan så har vi varit hos min mamma och pappa på Påskmiddag. Min moster+man var också där samt min bror+tjej.
Påskens mest uppskattade hos barnen: Min moster hade gömt Påskägg och ritat små skattkartor som ledde till nya små skattkartor som till sist ledde till ett varsit Påskägg.
Middagen var jätte god och barnen åt mer än någonsin, vilket gjorde min mamma mycket glad. Till efterätt fick vi Memma.
En finsk efterätt som man sockrar och har ren grädde till och som smakar SÅDÄR, men ändå gott på något sätt. Väldigt speciell! Jag har ätit den förut och jag tog en gång till. Har man en finsk mamma så har man.

Det var i alla fall en trevlig familje sammankomst.

6 kommentarer:

  1. Fast jag har en finskättad make så har jag sluppit memma.;)
    Önskar dig och familjen en fin påsk!

    SvaraRadera
  2. Låter bra cuz! Jag fick åxå en sån där härlig middag av min älskade syster P! Memma har jag missat... Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. När jag gick i tvåan bjöd en unge med finska rötter på sån där kaka med presentationen: "det är diarre i en låda". Jag åt det aldrig då, men är nu väldigt glad att du har provat och kan avgöra sanningshalten i påståendet!

    SvaraRadera
  4. Memma har jag kikat på affären men aldrig köpt, går det att beskriva vad det smakar? =)

    SvaraRadera
  5. Strävar efter finansiellt oberoende: Det är en mycket svår smak att förklara, men jag tycker att det smakar lite som plommonpuré. Tillsammans med mycket socker och grädde så är det ganska gott.

    SvaraRadera
  6. Ok, låter annorlunda, kanske ska ta och pröva ändå. =)
    Tackar för beskrivningen! =)

    SvaraRadera