24 januari 2009

Fredagkväll med en vän

I går fredag skjutsde sambon mig och min yngsta son till min vän V som är min sons kompis mamma. Så vi umgicks med våra vänner. Mysigt och trevligt. Kvällen började med att vi kom hem till dem. V är nyseparerad och har flyttat till en jätte mysig lägenhet, vilket också är lite känsligt för hennes son. Vi packade in våra sova-över-grejor, tittade på lägenheten och sedan promenerade vi ner till en restaurang.
Barnen och V tog en kebabtallrik och jag lyxade till med med en rödtunga som var jättegod. Barnen åt upp allt. Sedan gick vi tillbaka till lägenheten. Min yngsta och jag hade då en liten inflyttnings-present utdelning. V fick två svarta handdukar, ett ljus och svarta toalettrullar. Sonen fick en liten Bionicle och en transformers. Under kvällen spelade barnen och kollade på film, åt godis och chips. Perfekt! Då fick vi mammor sitta i fred i köket och prata, vilket vi gjorde hela kvällen. Pratade och pratade och drack vin.
Min son tyckte det var en super fredag.

Skönt att vara med ett barn. Nästa gång ska jag göra något kul med min äldsta.

Tack V för en rolig fredag.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar