25 januari 2009

Lördag hos mamma och pappa!

Lördag morgon vaknade vi hos min vän V och hennes son. Trevligt kan man tycka, men inte så, för jag var BAAAAKIS. Oj blev lite mycket vin, kanske. Kräktes lite också. Som man bäddar får man ligga. Sambon och äldsta sonen kom och hämtade oss kl 10,30 och vi åkte till simskolan med yngsta. Började bli mig själv!
Sedan bar det ut på landet OCH VILKEN DAG DET BLEV.

Vädret = plusgrader och regn. Hm, vi som skulle grilla och åka skridskor.
Men så blev det också. Mamma och pappa bor vid en lite sjö. Där blev skridsko åkning, korvgrillning, skottning och snöbollskrig.

Pappa ordnade elden. Jag och sambon skottade som vi sedan alla turades om med för att hålla värmen och varm blev man. Skridskoåkningen var super. Isen var perfekt. Korven smakade underbart, trots baksmällan som mer eller mindre hade gått över.
Sedan gick vi in och satte oss med chips och godis och slappade i en fotölj och tittade in i brasan. Pappa och sambon fixade med datorer. Barnen tittade på en julklappsfilm som blev kvar där efter julafton så filmen var som ny för kidsen.
Mamma gjorde lite senare middag innan vår hemfärd.

Vi kom hem vid 20,00 och barnen hade toksomnat i bilen som de fortsatte med när de kom in. Det blev film för mig och sambon - Seven pounds med Will Smith - så där, men med ett riktigt bra slut.

2 kommentarer:

  1. Låter som en hel härlig helg!
    Det är efter det man orkar med en hel arbetsvecka.....=)

    SvaraRadera
  2. det låter som du har hunnit med det mesta under helgen . )

    SvaraRadera