03 januari 2009

Plastikoperationer, ack NEJ!

Skönhet är inte det som kommer i första hand när man är mamma, lite mer än heltidsarbetande, sambo (= extra sysslor som t ex alltid en extra person, förutom barnen, att tvätta åt, laga mat åt etc.), hus och allt annat som tillkommer t ex bjudningar, jul- & påskpynt+pyssel, ja, you name it, MEN att se bra ut är en viktig del (när man ska LIGGA med sin sambo) för min självkänsla och mitt självförtroende. Jag är inte besatt av utseendet, men jag gillar inte när jag går till affären osminkad, men jag GÖR det ibland.

Med skönhet menar jag inte att spara pengar till skönhetsoperationer givetvis, utan små enkla knep. Fast i detta sammanhang måste jag erkänna att jag har gjort och betalat för en "skönhetsoperation". Jag har opererat ögonen och därmed slapp glasögon som verkligen inte var min grej.

För att "pusha" mig själv och kanske inspirera andra kommer jag att dagligen skriva ner mina små steg mot ett snyggare JAG på listan nedanför bilden av min utseendemässiga förebild Jennifer Aniston. Är listan detsamma som dagen innan. Ja, då har jag valt att ligga på latsidan.

Jag vill också sist men inte minst påpeka att jag är inte emot skönhetsoperationer, men inget som jag är intresserad av heller. Inte än så länge i alla fall ;-).
Även om jag hade pengarna så tror jag inte att jag skulle våga, faktiskt. Rynkor är ju lite charmigt, eller INTE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar