18 januari 2009

Stånk och stööön....morsor!!!

Hej! Nu är jag hemma igen efter en mycket trevlig tillställning med fyra familjer tillsammans på fika. Ett par av dem har jag inte sett på ett år. Så det var riktigt trevligt.

För att återgå till det jag tänkt blogga så vill jag först och främst meddela att det är inte oss morsor jag stånkar om utan MIN mamma. Sedan vill jag också delge er att jag älskar min mamma. MEN hon har en otrolig talang på att dra ur en all energi. Hon är negativiteten själv när hon sätter den sidan till. Något jag tycker uppstår lite då och då, i alla fall när hon pratar med mig.
Min brorsa har en annan uppfattning. Hon tycker att allt är så jobbigt, besvärligt och framför allt stressig. Jag pratade med henne i telefonen innan jag åkte och sen var jag helt matt tills vi kom fram. Varför min bror och jag har olika uppfattningar kan bero på att jag är som en öppen bok och min bror är som en mussla. Klicka på mussla så får så kan ni läsa en lite beskrivning om min bror.

Det är inte bara det som vi är olika på.
Jag beskriver han och mig från våra liv innan jag fick barn.
Han gillar sport. Jag gillar att festa.
Han vill vara hemma. Jag vill vara borta.
Han gillar inte folk. Jag älskar folk.

Vi har uppfostrats rätt olika, gått i olika skolor, växt upp på olika ställen. Det är ju rätt mycket som formar en människa.

Ja, det var en lite beskrivning på varför vi kanske tolkar vår mamma lite olika.

För att också lägga till så ringde hon mig även nu på kvällen. Med en helt annan röst. Det verkar som något att släppt. Undra vad hon hade gjort för att släppa allt det jobbiga, besvärliga och stressiga??

Ps. Min mamma vet inte att jag bloggar = Hon har inte denna adress. Ds. ;-)
Min bror har!!

3 kommentarer: