23 december 2008

Japp!

Japp, då har man jobbat sen kl 9,00. Stressat som en tok. Sen in på köpcentrumet för att handla morgon-julklappar till barnen. För det måste de ju ha. Handlade även chips, godis och dricka inför den traditionella kvällen så här dagen före julafton.

Jag och sambon tillsammans med ett annat par spelar BINGOLOTTO varje jul. Faktiskt roligt! Det är bara den andra tjejen som drar in vinster. Vinsten brukar ligga runt 100 spänn. Inget man behöver vara avundsjuk på som tur är. Inte för att jag på något sätt missunnar någon annan lycka, men man blir ju avundsjuk ändå.

Nu ska jag faktiskt för första gången i mitt liv, i alla fall vad jag kommer ihåg, bidra med något till julbordet. Det kanske låter galet med tanke på min ålder. Men på julen är jag, och även min ca lika gamla sambo, barn. I dag sa min moster, att det ska vara roligt för barnen på julen. Just det! Så vi barn ska väl inte behöva anstränga oss förutom när det ska öppnas julklappar. Gud vad jag längtar tills imorgon.

Mitt bidrag kommer i alla fall bli en Saffrans paj. Super god med risgrynsgröt, feta ost, rivet citronskal, sambal olek, ägg, grädde, mjöl och saffran.

Återigen, GOOOOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar