19 december 2008

Mini-datorn!

I dag har jag jobbat på ett IT företag. Passar ju bra när man vill veta något om netbooks. En kille frågade mig om jag ville hänga med och äta. Självklart! För att tillägga så är jag rätt ny på detta företag. I alla fall så när vi kommer ut från porten så står det en polisbil utanför, men vet ni vad de gjorde!!!! De stannade bara till för att de såg en mamma med barnvagn, så de stannade och gav det lilla barnet en polisbilsreflex. Sen gick han tillbaka till bilen. Snabbt som tusan insåg jag att jag vill också ha en sån där polisbilsreflex. Jag ropar ursäkta, men polisen hörde inte mig, så jag kastade mig handlöst fram och knackade på bilrutan. Han öppnade och jag frågade om de hade fler? Vad ska du med dem till sa polisen? Ja, det är till mina barn, sa jag. Då så gjorde han en skämtsam min om att han inte trodde att det var till barnen. Nä, det har du rätt i säger jag och frågade om han hade ett telefonnr. Näe, säger han, men jag har en förlovningsring (lite sarkastiskt). Jaha, men jag kan ta DEN, säger jag tillbaka och promenerar vidare.

Samtidigt som detta sker så inser jag att mina IT-nördar polare tyckte allt detta var lite skämmigt, hahaha. Skojigt! Jag är nämligen rätt impulsiv, skäms inte i första taget, inte blyg, men ändå sansad, i alla fall ibland. Vilket fall som helst så gick vi vidare och åt en god lunch. Samtidigt som jag frågar ut dem om netbooks. De hade lite koll. När vi lunkar tillbaka så gör vi en liten avstickare in till en databutik för att titta på dessa mini-datorer. Blir jättesugen, men bestämmer mig för att vänta till efter jul. Det kanske blir REA.

Efter jobbet kommer min sambo och hämtar mig. Jag kommer med förslaget att vi ska åka och titta på tvapparter (min sambo tjatar om en platt-tv). Psst. Detta säger jag ju för att jag vill kolla på mini-datorer. I alla fall så åker vi och tittar, och vet ni, JAG HAR KÖPT EN VIT MINI-DATOR. TJOHOOOO!! Jag är sååå nöjd. Fattar ni hur söt den ÄR. Så snabbt gick det från att vill ha en, vänta till efter jul, och köpa en. Om jag inte kommer att använda den så kan jag ha den som prydnad. I alla fall så köpte vi en 42 tums HD Ready Panasonick platt-tv. Visst är den fiiiiin! Detta kan man väl säga att det var första julklappen till mig själv. Nej, nu ska jag ut och testa min nya dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar