28 december 2008

Fruktan, Bävan, olust, skräck, oro = synonymer för Ångest!


Jag har ångest! Inget allvarligt, men ändå. Jag ska jobba i morgon och för många människor är detta ett normal tillstånd, men inte för mig.
På mitt gamla jobb fick jag aldrig ångest inför en arbetsdag. Det var inte heller så att jag tyckte att det var super roligt att gå dit, men helt ok. Jag jobbade på mitt gamla jobb i 10 år.

Nu när jag har startat upp ett eget företag och det går rätt bra så får jag ÅNGEST.
Att jobba med redovisning tycker jag också är jätte kul så det är INTE arbetsuppgifterna heller.

Någon som känner igen sig och kan komma med tips/råd eller en förklaring?

4 kommentarer:

  1. Kanske är det bara så att det är "livet" som knackar på din dörr. Kanske är inte drömmen om det egna företaget så bra i verkligheten? Jag tycker att du ska känna precis som du gör, låta tanken ha sin gång, för vi fungerar så.. Allt ska genom en kaospol i hjärnan, där sorteras allt för att sedan med ro landa i ordningspolen. Låt dig känna bara! KRAM

    SvaraRadera
  2. Till Ego: Du verkar ju inte ett dugg ego ;-)Tack! Kaospolen låter ju bra. Skiten får sippra igenom så får vi se hur det blir. Det brukar alltid bli bra till slut.

    SvaraRadera
  3. Till Flygis: Jasså, men jag måste åtgärda en del grejer innan jag kan hälla i mig alkoholhaltiga drycker, annars kan det gå riktigt illa

    SvaraRadera