21 december 2008

Livet!

Livet bara susar i väg. Varför jag kom att tänka på detta är för att jag sitter här framför datorn och inser att det är massor som jag inte har hunnit göra denna helg, t ex skriva julkort, en del jobb och lite andra ärenden. Om en helg susar förbi, vad gör inte livet då?

Min son kom in på mitt kontor och frågade om han fick mer chips så här på morgonkvisten. De fick lite mera. De äter inte så mycket skräp i vanlig fall så ibland så jag var lite lös släppt med min uppfostran och sa ja. I alla fall så ser jag när han står där i dörröppningen att han har blivit så lång. Jag får nästan panik när jag ser att mina bäbisar växer upp och blir stora. Jobbigt!
Jag jobbar rätt så mycket och är ofta borta på kvällarna, vilket ger mig lite dåligt samvete och i denna stund så blir jag ledsen med tanke på att livet går så fort.

Nä nu måste jag gå och gulla lite med mina gullungar nu, som jag älskar så innerligt.

Ett tips som jag tror hjälper oss all för att få så mycket ut av livet som möjligt och det är att planera. PLANERA in alla måsten, helger, stunder med barne och allt annat som man har i sitt liv.

HA EN BRA DAG OCH GLÖM INTE ATT TÄNKA POSITIVT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar