27 december 2008

Tradition med gäng & lösnummer!


Jag ska starta en ny tradition för mig och mina tjejkompisar. Detta är ett tips till er tjejer men även till er killar. Det så kul + att man får PRESENTER. Tjohooo!!

Jag har två olika tjejgäng (gängen består av ca 5-6 tjejer) som jag umgås med + ett antal lösnummer(= kompisar som inte ingår i något av dessa gäng).

Jag är så avundsjuk på de som har en "tradition". En kompis (= ett lösnummer), hon har alltid haft midsommarfest, en i ett av tjejgängen har första adventsglögg, ett lösnummer har Glöggbuffé på lucia etc.

Nu tänkte jag köra igång en tradition med gängen och lösnumrerna. Detta pga bl a tidsbrist. För vem fan har tid att träffa alla kompisar på olika tider, helger och dagar. Inte jag i alla fall. Det är fullt upp på jobbet och aktiviter för barn och nu med bloggandet (som jag absolut inte vill avstå från för det här är ju skit kul)etc.

Tillbaka till min nya tradition. Jag ska bjuda in alla mina tjejkompisar och börja med att hoppas på att alla inte kan komma. Annars ca 15 pers. Min tanke är att bjuda på vin+ost och kex etc. Alla tar med sig två presenter á en överenskommen summa.
Sedan börjar spelet! Det som behövs är två tärningar. Först handlar det om att "dela" ut presenterna och det går till på det viset att man kastar tärningarna och om man får två lika (t ex två sexor) får man ta en present från högen som ligger mitt på bordet. Man går runt så här tills alla presenter är "utdelade".
Då kan det t ex vara så att en person har 10 presenter, en person har 2, en person har inget osv.
Man öppnar presenterna som man "vunnit".

Sedan är det dags för nästa runda. En tid bestäms, ca 30 min. Denna runda är som en andra chans. Man kan "vinna" tillbaka presenter. Man kastar och vid två lika tärningar så får man välja ett paket från vilken person som helst runt bordet som sitter med en egen lite presenthög. Detta blir otroligt roligt med mycket skratt. Enligt hörsägen så brukar det finnas en eller två presenter som blir mest eftertraktad och flyttas runt bland spelarna, vilket ökar spänningen ju närmare äggklockan närmar sig ringning.

För att denna kväll inte ska bli för traumatisk för spelare som kanske inte lyckas få ett enda paket så ska jag nog ha ett tröstpris i bakfickan. Det ska vara ett mycket fint tröstpris t ex en massagbehandling eller nåt, för troligtvis blir det jag som blir utan.

4 kommentarer:

  1. När har du varit på din thai-resa?

    SvaraRadera
  2. Juln 2009 eller så flyttar jag dit forever.
    /Flygvärdinnan

    SvaraRadera
  3. och jag antar att detta lösnummer oxå undrar tid och plats.......???

    SvaraRadera