26 december 2008

Man+Kvinna=?

Allvarligt talat så skulle jag verkligen vilja veta vem som uppfann giftermål och det som senare har utvecklats till ett lite modernare ord, sambo. Jag skulle vilja veta hur den personen levde sitt liv med sin man/fru, om det var lyckligt eller inte.
Jag är sambo, för att jag sa alltid till min sambo att varför ska man gifta sig när man ändå ska skiljas, så därav inget frieri. Precis som om det skulle bli det om inte jag som tjej tjatade till mig ett gifter mål. Ja ja jag vet att det finns ett fåtal killar som friar av sig själva utan tjejers tjat.
Men återigen allvarligt varför bor tjejer och killar ihop??
Vi är ju så otroligt olika på ALLA plan, såvida man inte är duktig på att uppfostra sin man/sambo, vilket jag har varit rätt duktig på.

Vi behöver t ex nästan aldrig tvätta om vår tvätt. Jag tvättar när jag vill. Han måste alltid kolla varje morgon OM det finns tvätt att hänga. Sedan är det en del andra saker också som han sköter faktiskt riktigt bra. Tack vare barnen så har hans ego försvunnit rätt mycket. Män ändras ju också utav att få barn och bli pappa. Egoismen har försvunnit rätt mycket, men latheten finns kvar.

I dag t ex så har han städat barnens rum. Tycker ni det var gulligt??? Jag blir så inihelvete jävla förbannad. Han skulle lika gärna tala om för de hur jävla dumma de är. Han låter de inte få göra något, vilket också gör att de aldrig får känna att de är duktiga och kan något. Han gör ALLT åt dem. Och rummena!! De har blivit jätte intresserade av pengar. De vill HA pengar. Bra, men man får inte pengar av sig själv, man måste arbeta för dem. Så därför kära barn, så får ni 20 kr varje vecka, EFTER att ni städat era rum.
De brukar städa på lördagar. Vad är det för dag i morgon???

Jo kära barn, i morgon är det lördag och då får ni ju era efterlängtade 20 kr efter att ni städat era rum. Oooops, barn, era rum är visst städade av ER pappa så denna vecka får ni INGA PENGAR.

3 kommentarer:

  1. Det var pastor Åke Green tror jag som uppfann kvinna+man.Sluta tjäna så mycket egna pengar ska du se att du uppskattar din man mer.

    SvaraRadera
  2. precis, att överhuvudtaget bo tillsammans är en form av en kontraktsskrivelse, en sammanbindning.

    Eftersom kvinnan är själva basen för all fortlevnad på jorden så är hon parametern för hur man bör bedöma läget.

    När parterna ifråga således skall till att flytta ihop, som här ju ovan redan skett, så bör man skriva ett kontrakt där det klart och tydligt framgår att mannen är till för att understödja hushållet och hemmet, kvinnan och fortbeståndet. Han skall vara hemmet betjänt fulltaligt och utan egoism.

    Men denna understödjning är inte sådan till sin grund att han på eget bevåg skall kunna påverka innehållet, utan kvinnan är den främsta ledaren över samfälligheten, och det är därmed hennes domvärjo som skall vara gällande.

    SvaraRadera