20 december 2008

Rolig händelse på morgonen!

Nu vet jag inte om det bara är för att det är mitt barn som jag tycker att det är roligt, men i alla fall så är han 8 år och när han läser så stakar han sig fram. I vårt hus har vi två toaletter och de ligger vägg i vägg med varandra.
Jag sitter på toaletten och läser en tidning, lite gubbigt kanske, men så hör jag att det bläddras inne på den andra toaletten och JAG VET att det är bara jag och min 8 åring hemma. Så jag ropar till den andra toaletten och frågar vad han gör. Kissar, säger han. Läser du också frågar jag. Jaa, säger han. Vad läser du då? Då stakar han sig fram och till slut har han läst: Rätt lön! Jag skrattar och inser att han sitter och läser i en tjock pocket bok som handlar hur man gör Lön. Jag jobbar bl a som löneadministratör och det är mycket lagar och regler att hålla redag på. Sedan ropar han att han är på sidan 3. Jag frågar: vad står det där då? Det står... och så stakade han sig fram och läste Redovisa Rätt, Rätt moms.... Jag skrattade för det lät så roligt, liksom lite vuxet.
Jag trodde att han kanske satt och läste en leksakstidning från Barnens hus eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar