24 december 2008

Julklappsutdelningen!

Nu är julafton nr 1 avslutad. En otroligt trevlig dag och kväll, tills vi kom till julklapps utdelningen. Det var kaos. Utdelningen skedde först utav tomten som vi skickade ut efter ett tag, speciellt när ungarna kommenterade hela tiden att det var C som var tomte och som det ju faktiskt var. Han lyckades inte lura ungarna pga att masken satt snett och vint. Yngsta sa att ögonen såg ut som hål. Plus att de HÖRDE att det var C som pratade. Han har ju en stark värmländsdialekt. Som jag hade snällt men bestämt bett honom att undvika. Sen var det lillasyster kusin, som var helt inne på mitt spår, som började dela ut paketen. Meningen var att hon skulle dela ut till alla och vi sedan skulle öppna dem en och en. Medans stora syster kusin uppmanade alla att börja öppna sina paket. Va fan gör man! Jag var tvungen att säga till min ungar på skarpen att vänta med att öppna sina paket tills de fått alla, för om de börjar öppna sina paket så lyssnade de inte ett skit när lillasyster kusin läste upp nästa paket som var riktat till någon av dem. Lillsyster kusin och Storasyster kusin började tjafsa med varandra om hur paket utdelningen skulle gå till. Till slut blev det som storasyster kusin vill ha det. Lite mer eller mindre kaos. Man försökte konsentrera sig på att titta på barnens paket öppnande och såg inte ett skit vad de andra fick.
Det visade sig senare att stora syster kusin bara ville öppna sina paket för att hon skulle vidare till nästa julfirande med sin pojkvän. Så vi fick hasta igenom julafton för att hon skulle i väg. Vilket ego!

Det värsta av allt är att hon är jävligt lik mig på sättet, tycker jag själv i alla fall. Jag tror i alla fall, att jag var precis som hon är när jag var lika gammal som hon är nu. Hon är 23 år. Så jag har ju mognat en del sen dess, tror jag i alla fall, för det var ju bara 15 år sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar